Wat wij willen

Screenshot_2016-07-20-12-48-41-1

Welzijn waarborgen

Het welzijn van onze kinderen waarborgen, dat was het uitgangspunt in 2010 toen wij hieraan begonnen voor zowel in het begin als op de langere termijn. Door onze kinderen vanaf jeugdige leeftijd samen verder op te laten groeien in een huiselijke woonvorm die bij hen past. Wonen in de nabijheid van hun familie. Wij kunnen nu wel zeggen dat onze kinderen op hun plek zijn en zich als een “gezin” samenwonen.

Een echt thuis

De missie van Stichting Zelo is het bieden van een echt thuis aan bijzondere kinderen met een verstandelijke en wellicht daarnaast een lichamelijke beperking. Een leefomgeving waarbij ouders en kinderen hun zorg kunnen overdragen aan professionals en hier gezamenlijk de verantwoordelijkheid voor nemen.

Enkele uitgangspunten

• Huiselijkheid en gezelligheid: een warm (t)huis;
  • Samenleven, met daarnaast ruimte voor privacy;
  • Een gemengde groepssamenstelling qua leeftijd, sekse en beperking, maar wel nauw aansluitende levensfases;
  • Maximaal twaalf bewoners;
  • Een normaal dagritme;
  • Een normaal verzorgingspatroon (wassen, koken, opruimen, onderhouden en individuele therapieën);
  • Een gevarieerd dagprogramma;
  • Integreren met de buurtgemeenschap.

Scheiden van wonen en zorg

Stichting Zelo heeft bewust gekozen voor het scheiden van wonen en zorg. Op deze manier is onze invloed op de zorg, de woonruimte en het dagelijkse reilen en zeilen groter dan in een reguliere zorginstelling. Het geeft ons de mogelijkheid de huiselijke omgeving te creëren die wij onze kinderen graag willen bieden.